Pages

Tuesday 26 November 2013

: : Kisah Ateis Masuk Islam : :

Kisah Ateis Masuk Islam


Aku berkata , “Allah, inilah saatnya. Inilah waktunya aku (ingin) memasuki Islam, apa yang aku perlukan adalah tanda”

Hanya tanda kecil, tidak usah yang besar, mungkin sebuah kilat atau mungkin setengah rumahku roboh. Kau yang menciptakan bumi, ayuhlah..

Jadi aku terus duduk di sana. Menunggu tanda..mungkin saja api lilin melompat setinggi 4 meter seperti dalam filem-filem.

Dan..subhanallah, tidak ada apa-apa. Benar-benar tidak ada apa pun yang terjadi.

Sejujurnya..aku kecewa. Jadi aku duduk di sana dan berkata “Allah..inilah kesempatanmu”

Namun tetap tidak ada apa-pa yang berlaku. Lalu aku berfikir sudahlah..ini kesempatan terakhirku masuk Islam dan benar-benar aku belum menemukannya..

Lalu aku mengambil kembali Al-Quran dan membacanya. Subhanallah, (ketika ingin membaca) ayat dalam Al-Quran menyebut:

“Bagi mereka yang meminta petunjuk, bukankah telah Kami (Allah) tunjukkan? Lihatlah disekelilingmu. Lihatlah bintang-bintang. Lihatlah matahari. Lihatlah air. Inilah tanda-tanda untuk orang yang berpengetahuan.”

Dan Subhanallah..

Aku tidak percaya betapa sombongnya aku menginginkan tanda..sedangkan tanda-tanda sudah ada disekelilingku sekian lama..

La ila ha illa Lah..tiada tuhan melainkan Allah

Allah swt berfirman di dalam Al-Quran surah al-Ghasyiyah, surah ke 88:

“(Mengapa mereka yang kufur masih mengingkari akhirat) tidakkah mereka memperhatikan keadaan unta bagaimana ia diciptakan? Dan keadaan langit bagaimana ia ditinggikan? Dan keadaan gunung-ganang bagaimana ia ditegakkan? Dan keadaan bumi bagaimana ia dihamparkan? Oleh itu berikanlah sahaja peringatan (wahai Muhammad, kepada manusia, dan janganlah berdukacita kiranya ada yang menolaknya), kerana sesungguhnya engkau hanyalah seorang Rasul pemberi ingatan”


Sumber: YouTube

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...